dimarts, 15 de novembre del 2011

I pel fred... una BUFANDA de mitja!

Amb llanes desiguals i un punt molt senzill es poden obtenir resultats originals. Jo vaig utilitzar una llana acrílica flamé i unes agulles del número 10, perquè el calat ressaltés la pròpia irregularitat de la llana, i mireu el resultat!


Realització

Totes les voltes són del dret, el resultat és el punt "bobo”, el més senzill de tots els punts de mitja. L’única variació de la bufanda és que en cada cert número de passades enrotllava el fil  6 vegades a l’agulla abans de fer el punt; el resultat d’aquest procediment són les franges de fil vertical que podeu veure a la fotografia.

Estructura
Totes les passades són de 35 punts i en el primer i últim grup vaig fer 20 voltes; en canvi, els del mig són de 10 voltes.
  1. 20 passades del dret de 35 punts.
  2. 1 passada enrotllant a l’agulla 6 voltes de fil a cada punt.
  3. 9 passades del dret (la que fa 10 és l’anterior) 
  4. 20 passades del dret (a l'última, tanqueu els punts)
  5. Afegiu els serrells als extrems de la bufanda
Els passos 2 i 3 els vaig repetir 6 vegades perquè volia una bufanda ben llarga, però això va a gustos, així que els podeu tornar a fer el nombre de vegades que us sembli.
Pel que fa al pas 5: vaig posar un serrell doble a cada punt calculant que fos de la mateixa mida que les franges verticals. Independentment de la llargada i el gruix que vulgueu que tingui, recordeu que a l’hora de tallar-lo, heu de calcular el doble de la mida que hagueu triat, perquè s’enganxa pel mig. És molt pràctic si abans feu un patró, amb un cartró per exemple, de la llargada de les tires; enrotlleu la llana al patró i retalleu per un dels extrems, així totes les franges us quedaran iguals. Podeu posar el serrell amb els dits a cada punt, però jo us recomano que ho feu amb ganxet, que és molt més ràpid.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada