divendres, 11 de novembre del 2011

Manta de ganxet GRANNY SQUARE

Requereix temps i paciència però és fàcil de fer, tant, que jo em vaig estrenar en el món del ganxet amb aquest projecte.

 

La base de la manta són els quadrats, que es fan de forma individual i després s’uneixen; a partir d’aquí no hi ha més regles. Depenent del nombre de quadrats que vulgueu fer la manta serà més gran o més petita.
Podeu combinar els colors com us vingui de gust, jo vaig decidir-me per fer-los d’un sol color però dins del mateix quadrat també en podeu incorporar diferents tonalitats. De fet, aquest tipus de manta, originàriament i com tantes altres coses, tenia un ús absolutament funcional i la confeccionaven aprofitant les restes de llanes diferents . Així que, ja ho sabeu, en l’elecció dels colors i la seva distribució no hi ha més norma que la del vostre gust i voluntat.

Realització dels quadradets

El quadrat es comença en una doble volta dels fils o en un cercle fet per punts de cadeneta (3 o 4), com vulgueu. La seqüència de les voltes és:

Primera volta (mireu l'esquema de la foto):

- 3 punts de cadeneta  i 2 punts alts (el primer grup)
- 1 punt de cadeneta (per separar el primer grup del segon)
- 3 punts alts (el segon grup)
- 1 punt de cadeneta (per separar el segon grup del tercer)
- 3 punts alts (el tercer grup)
- 1 punt de cadeneta (per separar el tercer grup del quart)
- 3 punts alts (quart grup)
- unim el quart grup amb el primer per acabar la primera volta. Si voleu, també podeu fer un punt de cadeneta entre els dos grups, tot i que no és obligatori, la cantonada queda ben marcada igualment si no el feu. 



La resta de voltes:

L'esquema és pràcticament el mateix, només haureu d'augmentar el nombre de grups de punts alts i tenir en compte que aquests sempre es fan en els forats que han quedat a la volta anterior, allà on heu fet el punt de cadeneta entre grup i grup. I sobretot, tingueu en compte que per marcar bé les cantonades del quadrat haureu de fer dos grups de tres punts alts en el mateix forat (també separats per un punt de cadeneta).

Us deixo l'enllaç d'un vídeo on es veu perfectament la realització del quadradet:

Crochet Traditional Granny Square 5 Rounds

L'esquema proposat aquí és lleugerament diferent: si us hi fixeu, en el vídeo, a  partir de la segona volta, fa dos punts de cadeneta entre els grups de punts alts de les cantonades. Jo no ho vaig fer així, en totes les voltes mantenia l'esquema de la primera (només posant un punt de cadeneta entre els grups de punts alts de les cantonades). 
La diferència entre una i una altra manera de fer no és substancial, si ho feu seguint l'esquema del vídeo, els quadrats seran un pèl més grans i els forats es veuran més. També hi ha altres versions, com per exemple, fer només un punt de cadeneta entre els grups de punts alts de les cantonades i cap més entre al resta de grups. Si no ho heu fet mai, podeu provar les diferents opcions i escollir la que millor us vagi.

Unió dels quadradets  

Hi ha diferents maneres d'unir els quadradets. Jo em vaig decantar per la més senzilla, que és cosint-los amb la mateixa llana negra aprofitant els forats dels punts perquè no es notés la unió, però he de reconèixer que no és la forma més professional. 

Aquí teniu una altra forma senzilla d'unió:  


Joining crochet squares 

Si feu una ullada als vídeos relacionats amb el que us proposo veureu que hi ha moltes més formes d'unir-los.

2 comentaris:

  1. Uau! preciosa!
    m'encanta aquesta manta, és molt original i colorista ;-)
    La forma d'explicar i el gràfic damunt de la foto del quadrat, també genials, un encert. Venen ganes de posar-s'hi!
    El que no has revelat és quant de temps et va portar..! ;D

    salut i benvinguda a la blogosfera, "De calaix de sastre"...!

    inventariant

    ResponElimina
  2. Gràcies!!:D
    Doncs exactament no et puc dir quan vaig trigar perquè no me'n recordo.... però va ser molt de temps, això t'ho asseguro (mes i mig? dos?). La part d'anar fent quadradets rai, requereix temps però a mi no se'm va fer pesat perquè m'hi posava a qualsevol lloc (metro, tren, consulta del metge, davant de la tele etc.). Però quan va arribar l'hora de muntar-la.... buf! Això sí que va ser una moguda! Primer decidir la distribució i després uneix-los tots (110 en total). Jo els vaig enganxar tots amb imperdibles i quan podia l'estenia i cosia una part... se'm va fer una mica pesat, això sí, el resultat va compensar tot el jaleo!:)

    ResponElimina